2009年11月25日 星期三

原則

今天 收到這樣一封email :

Hi Cathy,

Just after I have booked you, another MUA called and offered me a very very attractive and competitive price for my actual day makeup.

However, I am currently looking for a MUA for prewedding which I have engaged Kenneth as my photographer. I may consider travelling outstation for prewedding photoshots and wanted to ask you for the quotes but am not sure if you are still interested. If you do, would very much appreciate if you can send to me. Because I do luv ur works and Kenneth did give a few good comments on u too

XXX



後來 我這樣回覆:

I think it’s best that u stick with the same MUA since she can offer the best price as i don’t offer promotional package.




我知道 這樣顯得很小家子氣
但 我更不想自己的專業被踐踏

我要堅持原則 :

把good effort留給真正懂欣賞的人!

討價還價的 不接!
諸多要求的 不接!
沒有禮貌的 不理!
問了價錢 久久不覆 幾個月後再來 不理!
開口就要我free這樣 free那樣的 不屌!
一來就告訴我喜歡誰誰誰的style要我跟 不屌!


*當然 偶爾還是會遇到當天才露出狐狸尾巴的
屆時 只有自認倒楣囉~*


我知道 這樣會開罪人
這樣會少做很多生意

但 我根本不是個生意人
我不懂虛情假意
我不會門面功夫


我不想自己的熱忱被無謂人消耗掉!
工作 也要快樂!
因為 我很愛我的工作~

6 則留言:

  1. 可是,她不是booked妳了吗?
    现在,她是说她不要妳化actual day,但要化prewedding?

    如果我是妳(可惜不是)我会回答一个“NO”而已。

    回覆刪除
  2. 無論如何,還是要保持修養的.

    回覆刪除
  3. 是她先没修养。
    以其人之道,还其人之身。

    再说,她很假。

    回覆刪除
  4. '把good effort留給真正懂欣賞的人! ' I up leg agreed!!!

    回覆刪除
  5. You have done the right thing!

    (BTW, do you ask for a deposit when someone booked you? If you didn't, you should...)

    回覆刪除
  6. 有,只是這次還來不及收deposit就...
    算了~ 反正也不等那口飯吃.

    回覆刪除